Tiktok dla firm – Jak wykorzystać Tiktok w biznesie i zyskać klientów

23.04.2023
Marketing

Tiktok dla firm - Jak wykorzystać Tiktok w biznesie i zyskać klientów

Udostępnij Post

Tiktok jest przodującą aplikacją w ostatnim czasie. Znajduje się na nim masa osób w różnym wieku, dzięki czemu potencjał jest ogromny. Jeszcze jakiś czas temu marki bały się wchodzić na TikToka, ze względu na „nieprofesjonalny wizerunek”. Jak się okazało później TikTok wyprzedził wszystkie inne social media, a marki, które wcześniej na niego weszły z odważnym marketingiem teraz mają ogromne zasięgi i wyprzedzają konkurencję.

Może zauważyłeś, że ostatnio twoja sprzedaż idzie trochę gorzej albo Twoja konkurencja jest znacznie bardziej rozpoznawalna. W tym artykule przekażę Ci najważniejsze informacje o Tiktoku, na czym ta aplikacja polega, jak ją wykorzystać w biznesie i jak zwiększać rozpoznawalność marki przy okazji zdobywając większą liczbę klientów.

Jak działa TikTok – format aplikacji

TikTok to platforma społecznościowa umożliwiająca użytkownikom publikowanie krótkich wideo, które trwają od kilku sekund (przeważnie od 15 sekund) do jednej minuty. Ta popularna aplikacja jest oparta na algorytmach rekomendujących treści dla użytkowników w oparciu o ich preferencje i interakcje z innymi użytkownikami.

Główną cechą TikToka jest łatwość w tworzeniu i udostępnianiu krótkich filmów. Filmy na TikToku często zawierają ludzi tańczących, śpiewających, wykonywujących dowcipy lub pokazujących sztuczki. Często zawierają one także efekty specjalne, takie jak nakładanie filtrów, przyspieszanie lub zwalnianie akcji.

Aby przyciągnąć nowych widzów i zyskać jako firma na TikToku, należy zrozumieć preferencje użytkowników i dostosować swoją strategię do tych preferencji. Najlepsze filmy na TikToku są krótkie, dynamiczne i ciekawe. Powinny one szybko zaciekawić odbiorców i skłonić ich do zatrzymania się i obejrzenia do końca.

Niektóre popularne rodzaje filmów na TikToku to:

  • Taniec i ruch – filmy z ludźmi tańczącymi lub wykonywującymi jakieś ruchy są bardzo popularne na TikToku.
  • Śmieszne filmy – filmy z zabawnymi sytuacjami, dowcipami lub reakcjami ludzi na różne sytuacje zawsze przyciągają widzów.
  • Poradniki i triki – filmy, które pokazują jak coś zrobić lub jak osiągnąć określony efekt, często cieszą się dużą popularnością na TikToku – zdecydowanie mój faworyt.
  • Wyzwania – filmy, w których użytkownicy podejmują różne wyzwania lub trendy, często przyciągają duże ilości widzów.

Ważne jest, aby filmy na TikToku były ciekawe i oryginalne. Należy pamiętać, że platforma ta skupia się na krótkich filmach, więc treść powinna być przystępna i łatwa do zrozumienia. Oczywiście, jako firma powinno się unikać treści kontrowersyjnych, obraźliwych lub nietolerancyjnych.

W celu zyskania nowych klientów i zwiększenia zasięgu swojego konta, warto używać popularnych hashtagów, angażować się w społeczność TikToka i regularnie publikować interesujące filmy. Dobrze zaprojektowane kampanie marketingowe, które opierają się na popularnych trendach lub wyzwaniach na TikToku, również mogą przynieść pozytywne efekty w zwiększeniu zainteresowania Twoją marką.

tiktok dla biznesu i tiktok dla firm logo tiktoka

Algorytm tiktoka

Wbrew innym social mediom, algorytm Tiktoka bardzo, ale to bardzo promuje nowe treści i nowych użytkowników. Z perspektywy biznesowej jest to coś niesamowitego! Jeżeli tworzone treści są ciekawe dla odbiorców to Tiktok bardzo szybko podłapie Twoje nagrania i zacznie wyświetlać Twoje nagranie innym użytkownikom.

Mogą też przyjść gorsze momenty – czasami będzie tworzył super filmiki, ale będą one znacząco mniej popularne niż inne, do których nie przywiązałeś takiej uwagi. Możliwe, że to po części algorytmu tiktoka, ale lepiej zatrzymać się, popatrzeć z boku i zastanowić się – czy faktycznie ten filmik jest interesujący dla moich odbiorców? Popatrz ze strony użytkowników tej platformy, ominięcie tiktoka to jedno pociągnięcie palcem, może Twój TikTok nie dostarczył wystarczającej ilości wrażeń w pierwszej sekundzie.

Jak wykorzystać Tiktoka do marketingu

TikTok może być użytecznym narzędziem marketingowym dla wielu firm, zwłaszcza dla tych, które chcą zwiększyć swoją widoczność w sieci społecznościowej. Na tej aplikacji tworzy się tzw. tiktoki, czyli krótka nagrania wideo, które nie są specjalnie dobrze zmontowane. Tiktok oferuje edycję wideo wewnątrz aplikacji, więc tworzenie kontentu jest bardzo szybkie. Oto kilka sposobów, w jakie firmy mogą wykorzystać TikTok:

  1. Promowanie produktów lub usług – Firmy mogą pokazywać swoje produkty lub usługi w krótkich filmach na TikToku. Mogą to być filmy przedstawiające ich funkcje lub sposób użycia, recenzje produktów lub pokazywanie nowości.
  2. Tworzenie trendów – Firmy mogą tworzyć trendy na TikToku, zachęcając użytkowników do tworzenia i publikowania krótkich filmów na temat ich marki lub produktów.
  3. Kampanie marketingowe – Firmy mogą wykorzystać TikTok do tworzenia kampanii marketingowych i wyzwań, które angażują użytkowników i przyciągają uwagę do ich marki.
  4. Influencer marketing – TikTok to idealna platforma dla influencerów, a firmy mogą korzystać z ich popularności, aby promować swoje produkty lub usługi.
  5. Reklamy – TikTok oferuje wiele opcji reklamowych, w tym reklamy wideo, reklamy hashtagów i reklamy w aplikacji. Firmy mogą wykorzystać te opcje, aby dotrzeć do większej grupy odbiorców i zwiększyć swoją widoczność na platformie.

Ważne jest, aby filmy na TikToku były kreatywne i przyciągające uwagę, a jednocześnie zgodne z wartościami i estetyką firmy. Firmy powinny także regularnie publikować filmy na swoim profilu, aby utrzymać uwagę swoich obecnych i potencjalnych klientów.

Tiktok dla biznesu – Działania marketingowe

Wykorzystać aplikację można na wielu poziomach. Osobiście jestem zwolennikiem dzielenia się wiedzą i przekazywanie informacji o twojej branży niż bezcelowe nagrywanie formatów reklamowych bez żadnego wyróżnika. Większość użytkowników tiktoka wchodzi na aplikację, aby trochę poprawić swój humor. Tiktok działa na zasadzie szybkich i wysokich przypływów endorfin do naszego mózgu. Dlatego często po otwarciu aplikacji użytkownicy spędzają na niej bardzo dużo czasu – tak jest ona skonstruowana.

Przez to, że użytkownik widzi na minutę kilkanaście lub kilkadziesiąt Tiktoków, Twój musi zapaść mu w pamięci nawet kiedy przejdzie do kolejnych. Jest to trudne, ale przekazując wiedzę i wrzucając nagrania z humorem jest to znacznie łatwiejsze do osiągnięcia. Dobry content jest najważniejszy, niech użytkownicy zechcą Cię oglądać i poznawać Twoją firmę!

Reklamy na tik toku

Obecnie Tiktok oferuje bardzo dobre stawki reklamowe płatnych reklam. Reklamy na Tiktoku można bardzo sprawnie targetować do potencjalnych klientów swojej marki. Pamiętaj, że tworząc reklamy na tę platformę również powinieneś pamiętać o taki rzeczach jak CTA czyli wezwanie do działania. Można uznać tę aplikacją jako taką „swojską”, ale pewne działające elementy reklamy powinniśmy wykorzystywać, żebyśmy my, czy nasi marketerzy, nie zastanawiali się później dlaczego ta reklama się nie zwraca.

Jeżeli chcesz wypromować swój produkt na TikToku używając reklam – skontaktuj się z nami. Z miłą chęcią pomożemy Ci w zwiększeniu sprzedaży.
Przejdź niżej i wyślij formularz lub zadzwoń do nas bezpośrednio!

Co wybrać – Facebook, Instagram czy Tiktok

Decyzja o wyborze platformy powinna być uzależniona od specyfiki firmy oraz jej grupy docelowej. Oto kilka porad, które pomogą podjąć decyzję:

  1. Grupa docelowa – Zastanów się, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa i jakiej platformy używają. Jeśli Twoja grupa docelowa to osoby w wieku poniżej 35 lat, to TikTok może być idealną platformą. Jeśli Twoja grupa docelowa to osoby w wieku powyżej 35 lat, to Facebook i Instagram mogą być lepszym wyborem. Natomiast CEO TikToka Shou Zi Chew, wygadał się ostatnio podczas przesłuchania w kongresie USA, że celem TikToka aktualnie jest zwiększanie grupy odbiorców powyżej 35 roku życia. Jest to świetna nowiną dla firm. Aktualnie już spory odsetek ludzi w tej kategorii wiekowej używa tiktoka i angażuje się kontent na tej platformie, a po zapowiedziach możemy już uważać, że tworzenie filmów dla tej grupy wiekowej ma coraz większą rację bytu i możemy dotrzeć też do takich użytkowników.
  2. Cele marketingowe – Określ swoje cele marketingowe i zastanów się, która platforma najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Jeśli chcesz zwiększyć zasięg i generować sprzedaż, Facebook i Instagram mogą być lepszym wyborem. Jeśli chcesz budować świadomość marki i angażować młodszą grupę odbiorców, TikTok może być dobrym wyborem.
  3. Treść i styl – Zastanów się, jaki rodzaj treści i stylu wizualnego najlepiej pasuje do Twojej marki. Facebook i Instagram to platformy, na których można udostępniać różne rodzaje treści, w tym zdjęcia, filmy, artykuły i reklamy. TikTok skupia się głównie na krótkich filmach, co oznacza, że musisz mieć pomysł na treści, które będą atrakcyjne i angażujące dla Twojej grupy docelowej. Tworzenie takich filmików konsumuje więcej czasu niż stworzenie jednego graficznego posta.
  4. Proces zakupowy – myślę, że na TikToku najlepiej będą działały produkty gdzie proces zakupowy jest szybki i opiera się na emocjach

Uważam, że powinno się być na tych 3 platformach. Chociaż ostatnio jestem bardziej skłonny ku TikTokowi. Wszystko zależy od tego kto jest docelowym klientem Twojej firmy. Przeważnie w przypadku B2B lepiej sprawdzi się Facebook i TikTok. Natomiast wszystkie takie decyzje muszą być oparte gruntowną analizą biznesu i rynku.

Jak założyć konto firmowe na tiktoku

Czym w ogóle różni się profil biznesowy od konta prywatnego?

  • Profil biznesowy daje nam możliwość korzystania z narzędzia analitycznego, które pomaga w zrozumieniu wyników i zaangażowania naszych użytkowników.
  • Kolejnym elementem jest funkcja poczty elektronicznej, która umożliwia Twoim zwolennikom bezpośredni kontakt z Tobą. 
  • Link do strony internetowej pozwala promować Twoją witrynę

Minusem przełączenia się na profil biznesowy jest to, że będziemy mieli dostęp tylko do konkretnych, komercyjnych utworów muzycznych. Trochę utrudnia to nagrywanie trendów, więc lepiej zastanowić się w jaką stronę będzie szła Twoja firma na TikToku. Reklamy i sprzedaż czy może przyjacielskie budowanie relacji z odbiorcami?

Na szczęście jest możliwość przełączania konta z biznesowego na prywatne w dowolnym momencie i tak często, jak chcesz.

Aby przejść na konto firmowe postępuj według poniższych instrukcji:

1. wejdź na aplikację TikTok i przejdź do swojego profilu

2. Kliknij menu w prawym górnym rogu (3 paski poziome)

3. Przejdź do „Ustawienia i prywatność”

4. Wybierz opcje „Konto”

5. Kliknij „Przełącz się na konto biznesowe”

i to tyle!

Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie tiktoka – https://www.tiktok.com/business/pl-PL/solutions/business-account

Bezpłatna Konsultacja

Porozmawiajmy o Twoim projekcie i zbudujmy stronę internetową, która zarabia i osiąga cele!